Tuesday 8 October 2013

di mana masin garam?

Assalamualaikum wrt wbt

Salam ukhwah buat semua muslimin muslimat yang dikasihi Allah..

izinkan saya perkenalkan diri saya: saya ibu kepada 3 puteri yang sedang membesar dengan sihatnya alhamdulillah, yang sulung AMNA baru berusia 4 tahun, kedua AWLA, 2 tahun dan ketiga AHDA baru mencecah usia angka 1 tahun semalam 3 zulhijjah1434;)

Ikutkan perancangan cuba nak jarakkan 2tahun setiap anak;) Allah Maha Pemberi Rezeki kurniakan kami anak ketiga 1tahun lebih awal. Mungkin juga Allah nak ganti yang sebelum pertama dulu saya keguguran, time tu baru berusia 3bulan kandungan. Alhamdulillah, terima kasih Allah. Anugerah yang tak ternilai. Juga amanah yang perlu ditunaikan.

Tak tahu kenapa tetiba saya terfikir berkaitan garam. ya GARAM. banyak2 benda kat dunia ni saya boleh terfikir tentang garam.

Cuba bayangkan kalau kehidupan kita tanpa garam? tanpa ada kemasinan? tak sedap kan. dan di mana rasa garam di lidah kita? ok smua buka mulut keluarkan lidah dan tunjuk di mana rasa masin tu hehe macam cikgu sains pulak. Pernah la ngaja sains di salah sebuah sekolah swasta di Johor Bahru dulu, tu yang terbawa2 tu...


Haa cuba tengok gambar ehsan dari pakcik google;) masin tu berada di tepi lidah bahagian depan, selepas manis. haaa dah ingat dah, subjek sains kita belajar dulu.

selain garam ada lagi ke benda yang boleh menyebabkan kita rasa masin?

hmmmmmmm meh kita cuba fikir sama2. 


# kedudukan masin di lidah



No comments:

Post a Comment